Ouders
Samen voor uw kind
Bij IKC Sloterdijk is samenwerken met ouders onmisbaar. Ieder kind is anders en maatwerk in de begeleiding van uw kind is daarom belangrijk. Omdat u uw kind heel goed kent, blijven we met u in gesprek over uw kind en zijn of haar ontwikkeling en groei.
Inzicht in groei
In de praktijk betekent dit dat wij u intensief betrekken bij de ontwikkeling van uw kind. Drie keer per jaar voeren we met u, uw kind en de pedagogisch medewerker of leerkracht een voortgangsgesprek. We starten hiermee bij de opvang en dit loopt naadloos door naar het onderwijs. Daarom gaat leren op IKC Sloterdijk verder dan taal- en rekenles. Dan leren uit boekjes die weinig aan de verbeelding overlaten. Dan allemaal dezelfde les krijgen of oefeningen doen, ook als je meer kunt dan dat.
Kinderen leren hier veel. Meer dan zelfs wij denken. Maar niet op de traditionele manier.
We leren ze creatief te denken en lepelen niet voor, maar rust
In de praktijk betekent dit dat wij u intensief betrekken bij de ontwikkeling van uw kind. Drie keer per jaar voeren we met u, uw kind en de pedagogisch medewerker of leerkracht een voortgangsgesprek. We starten hiermee bij de opvang en dit loopt naadloos door naar het onderwijs.
De ontwikkeling van uw kind wordt zichtbaar in het leerlingportfolio. Dit portfolio gaat tijdelijk mee naar huis, zodat uw kind dit ook trots aan anderen kan laten zien en toelichten.
In de praktijk betekent dit dat wij u intensief betrekken bij de ontwikkeling van uw kind. Drie keer per jaar voeren we met u, uw kind en de pedagogisch medewerker of leerkracht een voortgangsgesprek. We starten hiermee bij de opvang en dit loopt naadloos door naar het onderwijs.
De ontwikkeling van uw kind wordt zichtbaar in het leerlingportfolio. Dit portfolio gaat tijdelijk mee naar huis, zodat uw kind dit ook trots aan anderen kan laten zien en toelichten.
Dit betekent binnen ons onderwijs dat de basisvaardigheden en -kennis er goed in moeten zitten. Zo is begrijpend lezen de ‘gate to the world’. Moet je goed kunnen rekenen, wegen en meten als je iets wilt maken. En is kennis van de natuur, geschiedenis en aarde onmisbaar als je deze wilt verbeteren.
Dus basis is dus belangrijk maar wat erna komt, maakt het verschil. Het zelf uitzoeken. Het ervaren hoe je aan informatie en eigen inzichten komt. Dat ontdekken en verwerken. Dit kunnen. Zo leren kinderen skills for life. En dat is handig. Want wat er nu is, is straks weer achterhaald en hoe de toekomst eruit ziet, weet niemand.
Zelf ervaren, voelen en zien?
Onze deuren openen officieel over:
Maar u kunt nu al langskomen op een van de info bijeenkomsten om ons en ons concept beter te leren kennen.
De meest gestelde vragen op een rij:
Onderwijs
Naar de basisschool
Wij geloven in ervaren als snelste les
Onze aanpak:
Wij zien het zo: kinderen leren het meest als ze betrokken zijn, zelf mogen uitzoeken, onderzoeken en ervaren.
Daarom gaat leren op IKC Sloterdijk verder dan taal- en rekenles. Dan leren uit boekjes die weinig aan de verbeelding overlaten. Dan allemaal dezelfde les krijgen of oefeningen doen, ook als je meer kunt dan dat.
Kinderen leren hier veel. Meer dan zelfs wij denken. Maar niet op de traditionele manier.
We leren ze creatief te denken en lepelen niet voor, maar rusten hen uit met alles wat nodig is om zelf met oplossingen te komen.
Dit betekent binnen ons onderwijs dat de basisvaardigheden en -kennis er goed in moeten zitten. Zo is begrijpend lezen de ‘gate to the world’. Moet je goed kunnen rekenen, wegen en meten als je iets wilt maken. En is kennis van de natuur, geschiedenis en aarde onmisbaar als je deze wilt verbeteren.
Dus basis is dus belangrijk maar wat erna komt, maakt het verschil. Het zelf uitzoeken. Het ervaren hoe je aan informatie en eigen inzichten komt. Dat ontdekken en verwerken. Dit kunnen. Zo leren kinderen skills for life. En dat is handig. Want wat er nu is, is straks weer achterhaald en hoe de toekomst eruit ziet, weet niemand.
Zelf ervaren, voelen en zien?
Onze deuren openen officieel over:
Maar u kunt nu al langskomen op een van de info bijeenkomsten om ons en ons concept beter te leren kennen.